Sztuka perswazji czyli o sztuce utrzymania klienta

26 kwietnia 2013
przez

Stali klienci generują zyski firmy. Słyszałeś o zasadzie Pareto? Zgodnie z nią 20% naszych klientów generuje 80 % zysków firmy. To dlatego każdy z nich jest tak cenny. Co zrobić, żeby utrzymać klienta? Jak właściwie pokierować waszą współpracą? Perswazja to sztuka przekonywania kogoś do własnych racji. Umiejętne jej stosowanie zaowocuje wzrostem sprzedaży.

Po pierwsze- wpraw klienta w dobry nastrój. Daj mu prezent. Zaskocz. Czasem wystarczy szczery komplement.  Zadowolenie sprawia, że kupujemy więcej i chętniej.

Po drugie- rób interesy z ludźmi podobnymi do ciebie. Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy ale podświadomie szukasz wśród klientów ludzi o zbliżonych upodobaniach. Sprzyja to lepszej komunikacji. Ludzi podobnych do nas łatwiej nam zrozumieć.

Po trzecie- niech twój produkt będzie rozwiązaniem mojego problemu.  Najbardziej cenionym produktem jest czas i pieniądz. Przekonaj klienta jak twój produkt wpłynie na jego życie.

Po czwarte- zapewnij klientowi odpowiedni poziom obsługi. Spełniając oczekiwania swoich klientów, znacząco wpłyniesz na wyniki sprzedaży. Doceń siłę marketingu szeptanego. Sposób obsługi klienta zawsze wywiera na nim największe wrażenie. To od ciebie zależy jakie ono będzie. Bielsko-Biała  pełni rolę głównego ośrodka handlowo- usługowego na podbeskidziu, planując podjęcie pracy przedstawiciela handlowego w tym rejonie warto pamiętać o dużych możliwościach regionu, wynikających ze stosunkowo niskiego poziomu bezrobocia.

 

Napisz komentarz